Nenechte si utéct financování s možností předčasného splacení zdarma s trváním do konce roku 2021! Navyšte rozpočet vašeho e-shopu a vytěžte ze sezóny maximum.
Zjistit více
Sdílet článek
Domů
5 kroků pro efektivní výkonnostní reklamy, které zvýší obrat e-shopu
No items found.

5 kroků pro efektivní výkonnostní reklamy, které zvýší obrat e-shopu

Jak zefektivnit výkonnostní reklamy vašeho e-shopu a jak vám může externí investiční kapitál Lemonero pomoci s financováním kreditu, ale také kvalitní marketing agentury.

Bez reklamy se jako e-shoper na dnešním konkurenčním trhu jednoznačně neobejdete.  Pokud chcete zvýšit návštěvnost a tržby, cestou je výkonnostní reklama, která má jasný měřitelný cíl – konverze. Adam Spiegl, CEO marketingové agentury Filipes Media, se s námi podělil o pět základních kroků, které neopomenout ještě před tím, než se do reklam pustíte.

  1. Ujistěte se, že je váš e-shop perfektně připravený

Když na e-shop přivedete potenciálního zákazníka, vše musí být vyladěné do posledního puntíku, aby nákup dokončil. Před utracením první koruny za reklamu proto vše důkladně zkontrolujte.

Zaměřte se především na:

  • strukturu webu pro jednoduchou orientaci,
  • kvalitní fotky v rozumné velikosti a celkovou grafiku,
  • perfektní popisky produktů,
  • bezchybnou responzivitu,
  • hladký průchod objednávkou,
  • XML feedy.

Pokud ještě webové řešení nemáte a nepotřebujete zcela unikátní funkce, doporučujeme využít platformu Shoptet. K dispozici má řadu designových šablon vytvořených s ohledem na uživetelskou přívětivost a hlavně nabízí velmi pokročilé funkce, které často zvládnete ovládat sami bez pomoci profesionála. Výhodou je samozřejmě i velmi nízká cena oproti e-shopovému řešení na míru.

2. Nastavte sběr dat

Práce s daty je pro úspěch výkonnostní reklamy klíčová. E-commerce nabízí celou řadu datových zdrojů a možností, jak získané informace využít. Nejdůležitější je perfektně nastavený sběr dat v Google Analytics. Kromě základního nastavení je potřeba aktivovat doplňkové moduly, které budou sbírat data např. o demografických údajích nebo klíčových slovech, která na web návštěvníky přivádí (Google Search Console).

Pak je samozřejmě nutné dobře zkontrolovat, zda Google Analytics vše měří správně. Například mít jasno v tom, jestli data o tržbách obsahují DPH, což má na vyhodnocení rentability kampaní zásadní vliv. 

Pokud se chystáte na kampaně na Facebooku a Instagramu, nezapomeňte do e-shopu implementovat Facebook pixel. Tento nástroj nám pomáhá získávat velmi kvalitní data o vašich zákaznících. Umožňuje nám využít třeba remarketing, tedy oslovit reklamou lidi, kteří již navštívili váš web, a nebo tvořit publika pro cílení reklamy na základě podobnosti s vašimi zákazníky.

Nastavení sběru dat neodkládejte ani v případě, že je zatím nebudete využívat. Všechny tyto nástroje totiž data sbírají až od momentu, kdy je nastavíte a propojíte s e-shopem. A data jsou největším kapitálem, který jako e-shop máte.

3. Osvojte si výpočet PNO a další důležité ukazatele efektivity

Nejdůležitějším ukazatelem rentability výkonnostních reklam je PNO, neboli podíl nákladů na obratu. Ten vám ukáže, kolik jste vynaložili peněz na získání určité výše tržeb.

Není to ale jen PNO, které je potřeba v marketingu sledovat. Proto pokud se tomu nechcete nebo nemůžete sami hlouběji věnovat, oslovte raději odborníka (freelancera nebo agenturu), který vám vše jednoduše vysvětlí. Tak, abyste tomu sami porozuměli a dokázali vyhodnotit, kdy se vám reklama vyplácí.

Opravdový profesionál se nebude ohánět cizími výrazy, ale srozumitelně vám popíše význam všech důležitých ukazatelů. Například takový oblíbený bounce rate, který se dá jednoduše přeložit jako míra okamžitého opuštění webu.

4. Vyberte vhodné reklamní kanály

U online reklamy máte na výběr z celé řady reklamních kanálů:

  • PPC reklamy ve vyhledávačích – Google, Seznam,..
  • Sociální sítě – Facebook, Instagram, Tik Tok,…
  • Srovnávače a vyhledávače zboží – Heuréka, Zboží.cz, Biano, Favi,..
  • Další marketingové kanály – e-mail marketing, spolupráce s influencery,…

Pokud s výkonnostní reklamou začínáte, vyberte si raději jeden až dva reklamní kanály, kterým se budete naplno věnovat a proniknete hlouběji do jejich fungování. Tyto reklamní kanály volte tak, aby vás v začátku nestály příliš energie a peněz. Nejčastěji e-shopeři začínají s Google nákupy, Heurékou nebo Facebookem. Každý e-shop je ale samozřejmě individuální, a tak se nedá říct, že to je univerzální řešení i pro vás. Poraďte se s profesionálem, který má zkušenosti z vašeho segmentu podnikání.

5. Nebojte se investovat

Vytvořením e-shopu celý business teprve začíná. Abyste získávali zákazníky, potřebujete reklamu. Efektivita vašich kampaní přitom stojí na dobře nastavené strategii a znalosti reklamních systémů.

Pokud oslovíte seriozního profesionála, ušetříte spoustu času a ve výsledku i peněz, protože vaše kampaně budou strategicky naplánované a správně zacílené. Získáte také přístup k cenným informacím, které marketér díky zkušenostem s dalšími e-shopy má. Vynaložené investice se vám tak mohou vrátit už v řádu pár týdnů a vy se můžete věnovat práci na vašem produktu a vylepšování služeb.

Výběr freelancera nebo agentury dobře zvažte a nesnažte se najít to nejlevnější řešení. Zkušenější odborník vás sice bude stát zdánlivě více peněz, ty pro vás ale ušetří v rozpočtu na reklamu, protože dobře ví, co funguje, a s budgetem umí efektivně zacházet.

Pokud potřebuje e-shoper výpomoc s počáteční investicí do reklamy, velmi zajímavý způsob financování je i Lemonero.

Mohlo by vás zajímat
No items found.
Váš názor nás zajímá

Nezmeškejte novinky

Tipy a triky pro váš eshop a nejen to. Začněte odebírat pravou šťávu pro ecommerce ještě dnes.
Vítej mezi námi v listu! Rádi tě tady vidíme mezi námi.
Hups, něco se pokazilo. Zkuste to prosím znova.

Kliknutím na tlačítko „Odebírat“ berete na vědomí, že společnost Lemonero s.r.o. jako správce osobních údajů bude zpracovávat Vaše osobní údaje, a to za účelem vyřízení a evidence Vašich požadavků a prokazování, že jsme Váš požadavek přijali a vyřídili. Další informace ke zpracování Vašich osobních údajů naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.