Sdílet článek

Oblékněte svůj marketing do vánočního

Black Friday, začátek vánoční nákupní sezóny a největší nákupní den v roce, se nezadržitelně blíží. Už víte, na které reklamní kanály se chcete zaměřit? E-mailový marketing je stále nejoblíbenější volbou, stojí až za čtvrtinou všech transakcí. Velké množství nákupů vzniká díky bezplatnému vyhledávání, ale to placené je rok od roku úspěšnější, naopak sociální média v tržbách značně pokulhávají.

Odhlédněme teď ale od trendů - pokud chcete vytvořit úspěšnou strategii, musíte se ohlédnout za vlastními čísly. Odkud přicházejí vaši návštěvníci, jaké bylo jejich chování vedoucí ke konverzi, co fungovalo, co ne a proč?

Influencer marketing

Pokud prodáváte oblečení nebo doplňky, určitě jste už investovali nemálo času do profilu na Facebooku a Instagramu nebo píšete vlastní blog. Tyto kanály podstatně ovlivňují, jak vaše produkty na zákazníky působí. Jestli zrovna nemáte i kamennou prodejnu, kde by si je mohli vyzkoušet a osahat, musíte vymazlit popisky produktů a dát si záležet i na produktových fotografiích. V dnešní době je ale bezkonkurenčně největším trendem video. Pokud jste si ještě nezaložili vlastní YouTube kanál jako holky z A Cup of Style, nemusíte nutně zoufat - pomohou vám influenceři.

Dejte influencerům vědět o svém podnikání, pošlete jim své produkty a požádejte je o recenzi. Lidé se statisíci followery mají obrovský vliv a mohou do vašeho e-shopu přivést masy nových zákazníků. Mějte však na paměti, že pokud chcete zasáhnout svoji cílovou skupinu, kvalita followerů je mnohem důležitější než kvantita - vaším cílem by měl být zákazník, který nenakoupí jen jednou (na popud svého miláčka), ale bude se chtít vracet. Nejlepší způsob, jak vyhledat vhodného influencera, je vybrat takového člověka, který je s vaším odvětvím / produktem silně spjatý. Jen tak zaručíte, že ve svých příspěvcích a videích představí váš brand důvěryhodně a bez potíží.

Přes 30 tisíc jasně zacílených potenciálních zákazníků díky 10 minutovému videu. Go girls!

SEO není kvantová fyzika

Posláním Googlu (nebo jakéhokoli jiného vyhledávače) je poskytnout co nejlepší možné odpovědi na dotaz návštěvníka a proto chce znát a indexovat co nejvíce webů - mezi nimi i váš e-shop. Pokud je potřeba něco optimalizovat, Google vám to řekne.

Na co byste si měli dát pozor?
  • Zapracujte na rychlosti vašeho webu. (Zkuste free nástroj PageSpeed Insights, poradí vám co a jak opravit.)
  • Připravte e-shop tak, aby zvládl každé zařízení. (Google Analytics netřeba představovat - mrkněte, jaké zařízení vám přináší nejvíce konverzí.)
  • Tvořte užitečný obsah a pomozte si chytlavými nadpisy.
  • Naučte Googlebot, aby častěji navštěvoval a indexoval váš web. (Seznam kritérií najdete v Search Console - stačí použít Data Highlighter.)
  • Vytvářejte smysluplné zpětné odkazy, které vás dostanou na přední pozice výsledků Googlu nebo Seznamu. (Zaměřte se jen důvěryhodné domény.)
  • Relevantní klíčová slova jsou nezbytným předpokladem pro účinné cílení na zákazníky prostřednictvím vyhledávačů. (Zvolte pro Google Ads ta správná v Keywords Planner.)

Výhody SEO jsou jednoduché - zvyšuje hodnotu webu skrze užitečný obsah, má dlouhodobý účinek, je důvěryhodnější než placené výsledky vyhledávání, ale především: proklik vás nestojí ani korunu.

Klamy a reklamy

Na co je SEO krátké, tam pomůže placená reklama ve vyhledávačích. Nemusíte kvůli tomu nutně zasahovat do architektury webu. Nabijete do systému (doporučujeme především Google Ads, ale za zvážení stojí i Sklik a Facebook) částku, kterou posléze při zobrazování reklamy návštěvníci vašeho webu vesele „proklikávají“. Ne vždy však vyšší rozpočet přinese vyšší zisk - pokud víte, do čeho investovat, nebudete ztratní. Proto je důležité sledovat výsledky svého snažení - hlídejte si cenu reklamy, cenu konverze, cenu za proklik a podíl nákladů na obratu.

I PPC má své výhody - můžete je snadno vyhodnotit a příp. kdykoliv vypnout, platíte jen za cíleně přivedené návštěvníky, znáte funkční klíčová slova a za příplatek i konkurenční dotazy.

Rada na závěr: Nemá smysl srovnávat placené a neplacené vyhledávání, nejspíš budete potřebovat obojí. SEO konzultant, kterého si vyberete na optimalizaci pro vyhledávače, by měl mít alespoň základní přesah do PPC a naopak. Ušetříte tak část nákladů, protože získáte výstup, který je použitelný pro obojí. (V Shoptet poradně vám určitě pomůžou s výběrem.)

Sezóna je náročné období, ale pokud chytíte příležitost za pačesy, bude to stát za investici vašeho času a peněz. Ať už sháníte kapitál na PPC kampaně, rozšíření prodejních kanálů, chcete si zaplatit SEO specialistu nebo pokrýt spolupráci s influencerem, s Lemonero nikdy nešlápnete vedle.


Váš názor nás zajímá

Nezmeškejte novinky

Tipy a triky pro váš eshop a nejen to. Začněte odebírat pravou šťávu pro ecommerce ještě dnes.
Vítej mezi námi v listu! Rádi tě tady vidíme mezi námi.
Hups, něco se pokazilo. Zkuste to prosím znova.

Kliknutím na tlačítko „Odebírat“ berete na vědomí, že společnost Lemonero s.r.o. jako správce osobních údajů bude zpracovávat Vaše osobní údaje, a to za účelem vyřízení a evidence Vašich požadavků a prokazování, že jsme Váš požadavek přijali a vyřídili. Další informace ke zpracování Vašich osobních údajů naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

Lemonero

Vaše budoucí financování eshopu, vyhodnocováno prostřednictvím AI analytiky.

© 2020 Lemonero s.r.o.