Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Jak začít s inzercí na srovnávačích zboží a kolik vás to bude stát?

Jsou podpůrným kanálem pro začínající i zkušené e-shopaře. Oslovíte přes ně relevantní zákazníky a seznámíte je se svou značkou. Řeč je o srovnávačích zboží, na kterých už inzeruje většina online prodejců. Zorientujte se, který z nich je pro váš e-shop nejvhodnější a jaké první kroky potřebujete podniknout ve spolupráci s…

Výhody inzerce na srovnávačích

Srovnávače zboží jsou unikátní místo na webu, kde naleznete širokou škálu sortimentu od online obchodníků. Pracují na základě dat, která získávají od prodejců prostřednictvím feedů. Co jsou feedy? Datové soubory, pomocí kterých exportujete produkty z e-shopu na srovnávač.

Zbožáky jsou vysoce konverzním kanálem a zákazník na ně přichází většinou v momentě, kdy hledá konkrétní produkt nebo srovnává jeho cenu, dostupnost či dopravu.

Proč říct srovnávačům ano?

  • získáte tu rychlý a spolehlivý přehled o konkurenci
  • uživatelé jsou už zpravidla rozhodnutí, co chtějí koupit 
  • zobrazení produktu je zdarma a platí se až za proklik
  • velikost e-shopu nerozhoduje o umístění na vyšších pozicích
  • velká možnost zacílit na nové zákazníky

V českém a slovenském prostoru naleznete množství zaběhnutých platforem i nových hráčů. Nejčastěji se srovnávače zboží rozlišují podle toho, jaký typ sortimentu u nich naleznete.

Začněte na univerzálních srovnávačích 

Heureka

Heureka se zaměřuje na všechny typy zboží a v jejím portfoliu najdete rozsáhlé zastoupení značek a e-shopů. V České republice i na Slovensku je jedničkou mezi spotřebiteli. U uživatelů je populární zejména díky propracovaným recenzím od ostatních zákazníků, hodnocení dostupnosti zboží i přehledné ceně za dopravu.

Výhodu oproti konkurenci získává e-shop s odznakem Ověřeno zákazníky, který je zárukou kvalitní a výhodné nabídky. Rovněž se dostává na lepší místo ve výpisu e-shopů. 

Srovnávač je členem skupiny Heureka Group. Funguje v státech evropského CEE regionu, proto s ní sem dokážete pohodlněji expandovat.

Co všechno potřebujete pro start na Heurece?

  1. Po zaregistrování propojte obchod se srovnávačem pomocí XML feedu. Najdete ho v administraci vašeho e-shopu. 
  2. TIP: Tak jako i jiné platformy, i Heureka vyžaduje určité specifikace feedu. Jejich kompletní přehled najdete na jej webe.
  3. Následně si vyberte, jestli chcete investovat do placeného režimu, nebo zůstat v bezplatné verzi.
  4. Mezi další úkony patří například aktivace služby Ověřeno zákazníky, napárování na kategorie Heureky či kontrola dostupnosti u produktů.
  5. Dalšími kroky vás provede přehledná nápověda Heureky.

Jaké náklady má e-shop při inzerování na Heurece?

Na Heurece platíte za proklik ze srovnávače na váš e-shop. Cena za proklik se liší podle toho, v jaké kategorii prodáváte, a podle zařízení, ze kterého se zákazníci na váš e-shop prokliknou.

Více o tom, jak vám může s pokrytím nákladů pomoci financování Lemonero, si povíme níže. 

Administrace Heureky a její vstupní stránka. Zdroj: heureka.cz

Zboží.cz

Zboží.cz je v České republice druhý nejpoužívanější srovnávač zboží. Nabízí všechny typy sortimentu a spolu s ním i množství slev, návodů a recenzí. Zároveň v jeho portfoliu najdete program ověřených agentur, které vám pomohou se správou online kampaní.

Jeho zakladatel, Seznam.cz, v roce 2020 rozšířil své vyhledávání o produktové informace ze Zboží a zrychlil vyhledávání zboží pro uživatele. 

Jaký je postup při vstupu na Zboží.cz?

  1. Po zaregistrování propojte obchod se srovnávačem pomocí XML feedu. Najdete ho v administraci vašeho e-shopu.
  2. Vytvořte kampaň a propojte si účet se Seznam peněženkou, do které se dobíjí kredit.
  3. Následně nastavte ceny za proklik, spárujte kategorie s kategoriemi na Zboží.cz a zapněte měření konverzí.
  4. Dále postupujte podle nápovědy Zboží.

Jaké náklady má e-shop při inzerování na Zboží.cz?

E-shopař má na výběr z placené i neplacené verze inzerce. Na Zboží.cz platíte za proklik ze srovnávače na váš e-shop, ale cena se odlišuje podle několika faktorů. Mrkněte do ceníku a udělejte si obrázek o ceně přímo pro váš e-shop.

Zboží.cz administrace a jeho vstupní stránka. Zdroj: zbozi.cz

Google Nákupy

Google Nákupy (nebo také Google Shopping) v našich končinách zastupují srovnávač světové velikosti. Představují jeden z typů Google Ads reklam a jejich princip je jednoduchý – odkazují na konkrétní produkt, obsahují obrázek daného produktu, jeho cenu a krátký popis. Jsou významným zdrojem konverzí. Můžete s nimi inzerovat v několika desítkách zemí a otevírají vám e-commerce brány i za hranice Evropy. 

Jaký druh feedu potřebujete? Všechny informace o specifikacích pro Google Nákupy najdete v Specifikaci produktových dat.

Chci nabízet zboží na Googlu, jak začít?

  1. Vytvořte si účet v Google, se kterým se přihlásíte do služeb Google Merchant Center a Google Ads.
  2. Nahrajte váš produktový feed do Google Merchant Centra.
  3. TIP: Hlavní je mít dokonale nastavený feed. I drobné nedostatky mohou vést k nezalistování produktů a snížení výkonu kampaně.
  4. Propojte Merchant Center a Google Analytics s Ads.
  5. Vytvořte reklamní kampaň v Google Ads.
  6. Dalšími kroky vás dokonale provede Google nápověda.

Jaké náklady má e-shop při inzerování na Google Nákupech?

Reklama na Google Shopping je zpoplatněna cenou za proklik. Vždy, když zákazník klikne na inzerát a dostane se na váš web, bude vás to něco stát. Pokud se reklama ve výsledcích vyhledávání zobrazí, ale zůstane bez prokliku, neplatíte nic. U Google Nákupů je vhodné stanovit maximální cenu za proklik, která vám bude držet náklady na inzerci v rozumné hladině. 

Google Shopping administrace a jejich vstupní stránka. Zdroj: merchants.google.com

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Specializované srovnávače zboží

Fungují více než katalogy produktů a důležitá je u nich hlavně správně nastavená strategie inzerce. Výhodou je i možnost propojení s přidanými pixely, měřícími kódy a buttony. Které stojí za pozornost? 

GLAMI

GLAMI se specializuje primárně na módu a doplňky, ale v jeho nabídce naleznete také kategorie bydlení, zahrada nebo sport. Poskytuje spotřebitelům poradenství při nákupu nebo možnost vytvářet vlastní virtuální galerie. Mezi jeho službami také naleznete věrnostní program GLAMI TOP, který pomáhá e-shopům zviditelnit značky. 

K nejdůležitějším požadavkům GLAMI patří hlavně kvalitní obrázky, systém velikostí a správně vyplněná hodnota velikosti. Ve feedu zároveň vyžaduje uvádět informace o složení výrobku včetně jeho procentuálního zastoupení v produktu. 

Zdrojem dat pro srovnávač GLAMI jsou tradiční importy XML.

První kroky na GLAMI začínají registrací a přidáním e-shopu. I pro módní srovnávač platí, že od e-shopařů vyžaduje specifikaci feedu. Všechny informace o XML feedu ale i postupu napojení najdete v jejich nápovědě

Jaké náklady má e-shop při inzerování na GLAMI?

Využít můžete placenou i neplacenou verzi inzerce. Na GLAMI platíte ve chvíli, kdy se někdo proklikne ze srovnávače na váš e-shop. Cena za proklik se liší opět podle toho, v jaké kategorii se sortimentem působíte. Pro neplacenou verzi musíte mít na vašem e-shopu nainstalován plugin GLAMI piXel. 

GLAMI administrace a její vstupní stránka. Zdroj: glami.cz

FAVI

Zbožový srovnávač FAVI se zaměřuje na segment nábytku, dekorací a výbavy do domácnosti. Obchodníci mohou od nakupujících sbírat recenze a zlepšit tak celkový dojem značky. Jeho nabídku denně navštíví až 100 000 uživatelů a výhodou je také jeho mobilní aplikace. S FAVI dokážete expandovat nejen do našich sousedních zemí ale i zbytku Evropy. 

Pro nastavení inzerce vám stačí použít libovolnou specifikaci feedu. FAVI akceptuje XML feedy z jiných srovnávačů zboží. Typicky například Google produktový feed, Heureka i Zboží.cz. Napojení je velmi intuitivní a jednoduché – stačí přidat do platformy feed z e-shopu a postupovat podle FAVI nápovědy

Jaké náklady má e-shop při inzerování na FAVI?

Na FAVI platíte za proklik ze srovnávače na váš e-shop. CPC se bude lišit podle kategorie zboží a druhu zařízení, ze kterého se zákazníci na váš e-shop prokliknou. Minimální cena za proklik je 1.10 Kč. 

FAVI administrace a jeho vstupní stránka. Zdroj: favi.cz

Biano

Biano se zaměřuje na kategorie bydlení, doplňky a potřeby pro domácnost. Spotřebitelům také nabízí rady od interiérových designérů a architektů. Srovnávač provozuje službu Biano Star, která e-shopům poskytuje zpětnou vazbu od zákazníků. Kromě České republiky funguje také v zemích střední a jižní Evropy nebo na brazilském e-commerce trhu. 

Biano, podobně jako FAVI, nemá vlastní specifikaci feedu. Přijímá libovolné XML feedy z ostatních porovnávačů zboží, např. z Heureky nebo Zboží.cz.

Prvním krokem na Bianu je registrace e-shopu do jeho systému a napojením feedu. Potřebujete navést blíže? Pomůže vám Biano nápověda

Jaké náklady má e-shop při inzerování na Biano?

Na srovnávači Biano platíte za proklik ze srovnávače na váš e-shop. Ceny se liší podle počtu položek, kategorie nebo zařízení, ze kterého se nakupující proklikl.

Biano administrace a jeho vstupní stránka. Zdroj: biano.cz

Investujte do inzerce na srovnávačích

S investicí do inzerce na zbožových srovnávačích vám pomůže financování Lemonero, které se perfektně hodí například právě na pokrytí kreditu. Ale také na jakékoliv další náklady na provoz vašeho e-shopu. Peníze můžete mít na účtu do 10 minut a na nedostatek vlastního kapitálu k investicím do zbožáků tak můžete reagovat okamžitě a neztrácet drahocenný čas a nové zákazníky a objednávky. Tím, že se Lemonero specializuje na e-commerce a e-shopy, nemusíte se bát neschválení úvěru, uspěje totiž až 80% e-shopařů. Ale ani toho, že by vás externí kapitál dostal do potíží. Díky práci s daty a vyhodnocení na základě unikátního AI-scoring modelu dostanete nabídku vždy pouze v takové výši, kterou si dle výkonu e-shopu můžete bezpečně dovolit. Navíc bez ručení a na cokoliv. 

Nastavujte inzerci pomocí Mergada a jeho aplikací

Předstihněte konkurenci na srovnávačích tím, že vaše data dostanete do bezvadné kvality. O stoprocentní stav XML feedu se postará Mergado. Pomocí tohoto nástroje dokážete automatizovaně a hromadně spravovat datové feedy. V Mergadu zvládnete inzerci e-shopu spravovat sami – zrychlíte tím každodenní marketingové úkony a ušetříte náklady za práci programátorů. 

Zisková inzerce stojí na kvalitním feedu obsahujicím informace o nabídce zboží vašeho e-shopu. Zkontrolujte si jeho kondici pomocí bezplatného auditu Mergada. Odhalíte jím slabá místa feedu a získáte doporučení, jak je snadno opravit. 

Aplikace pro lepší výkon na srovnávačích

S dokonale připraveným feedem práce na vaší inzerci nekončí. Klasické srovnávače Heureka nebo Zboží fungují na principu aukce. Každý produkt vstupuje do aukce a následně se tím určí jeho pozice v rámci nabídky. Pokud chcete dosáhnout těch nejvyšších příček, sáhněte po aplikacích na automatický bidding nebo pricing. V Mergado Store naleznete rovnou dva šikovné pomocníky. 

Bidding Fox

Bidding Fox je biddingový automat pro cenové srovnávače, který podporuje českou a slovenskou Heureku. Na základě nastavených strategií sám bidduje, hlídá plnění rozpočtů a přehledně zobrazuje výkon inzerce. Kromě biddingu obsahuje spoustu doplňkových funkcí, které vám vaši nabídku na srovnávačích pomohou vyšperkovat do detailu. Postará se například o monitoring konkurence i kontrolu stavu vašich produktů.

Pricing Fox

S automatickým přeceňováním vám pomůže Pricing Fox. Hlídá ceny vašich produktů a pružně reaguje na pohyb cen konkurenčních e-shopů. Stačí zadat kritéria, podle kterých se má pricing odehrávat, a nástroj automaticky ceny koriguje. Monitoruje vývoj cen a dokáže přeceňovat podle pozic na produktových kartách nebo podle konkrétních konkurentů.

Obě dvě aplikace aktivujete v Mergado Store a prvních 15 dní je využijete zdarma v plné výbavě.

Feed Image Editor

Při inzerci na srovnávačích nezapomínejte na kvalitní obrázky produktů, které jsou pro úspěšný prodej klíčové. Zautomatizujte jejich úpravu s aplikací Feed Image Editor, která vám pomůže také s nízkým rozlišením fotek vašeho zboží. Vyzkoušejte si ji bezplatně na 10 dní a zaujměte zákazníka vyladěnou obrázkovou inzercí. 

Shrnutí

  • Časový a finanční vklad do inzerce na srovnávačích zboží se jednoznačně vyplatí – malým i větším obchodníkům.
  • V českém e-commerce prostředí máte na výběr množství platforem, ale doporučujeme začít na univerzálních zbožácích, jakými je Heureka nebo Zboží.
  • Základem je mít bezvadný produktový feed, který si díky Mergadu účinně nastavíte sami i bez pomoci vývojářů.
  • Srovnávače fungují na principu platby za proklik. Zobrazení produktu je tedy zdarma a platíte pouze tehdy, když uživatel klikne na vaši nabídku.
  • Pokud chcete předběhnout vaši konkurenci, využijte možnosti biddingu, například pomocí aplikace Bidding Fox.
  • Potřebujete pro začátek větší investici? Obraťte se na Lemonero. 

Mohlo by vás zajímat

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Číst článek
Číst článek

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Číst článek
Číst článek

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Číst článek
Číst článek