Nenechte si utéct financování s možností předčasného splacení zdarma s trváním do konce roku 2021! Navyšte rozpočet vašeho e-shopu a vytěžte ze sezóny maximum.
Zjistit více
Sdílet článek
Domů
Tipy a triky
Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?
No items found.

Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?

Rok uplynul jako voda a ve vzduchu je opět cítit vánoční atmosféra. Ta logicky spotřebitele vybízí k nákupu dárků pod stromeček — a internetové obchodníky k přípravě na razantně zvýšený nápor objednávek.

Nakupování na internetu je u Čechů stále oblíbenější a koronavirová pandemie tento růst podstatně akcelerovala. Podle asociace pro elektronickou komerci (APEK) minulý rok české e-shopy dosáhly celkového obratu 196 miliard korun, což znamená čtvrtinový nárůst oproti předchozímu roku. 

Předpokládá se, že jen za dárky Češi utratí letos nejméně 77 miliard korun. Výrazné obraty se mimo jiné očekávají během globálních nákupních akcí, jako je třeba Black Friday nebo také stále populárnější Cyber Monday.

Za počátek vánoční sezóny se obecně považuje Black Friday, který tento rok připadá na 26. listopad. S narůstajícím počtem objednávek je však potřeba počítat už přibližně od začátku tohoto měsíce. Ne každý totiž řeší dárky na poslední chvíli — a zákazníci si mnohdy i radši připlatí, než aby čekali na vánoční akce. 

Berte na vědomí, že toto období je pro vás perfektní příležitostí, jak vydělat peníze a získat nové zákazníky, kteří u vás budou v případě spokojenosti nakupovat opakovaně. V závislosti na vašem zaměření a pozici na trhu je potřeba pohlídat si více záležitostí. My si dnes uvedeme ty nejpodstatnější z nich.

Zkontrolujte zboží na skladě

Pokud chcete ze sezóny vytěžit maximum, pohlídejte si, zda máte dostatek zboží na skladě. Abyste dokázali přesněji určit, jak moc by váš sklad měl být naplněný, proveďte analýzu vánočních prodejů minulého roku.

V případě, že v letošním roce do marketingu investujete podobnou částku a váš růst není raketový, vaše skladové zásoby navyšte přibližně o 20 % oproti minulému roku. V potaz je totiž potřeba brát narůstající popularitu nakupování na internetu. A pokud se vám nepodaří prodat všechno, alespoň budete zásobeni na povánoční období.

Nákup zboží samozřejmě můžete financovat z vlastní kapsy. Pokud však využijete externího financování od Lemonero, vaše vlastní prostředky můžete použít na rozvoj jiných aspektů vašeho obchodu. Jako je například…

Navýšit rozpočet

Marketing

Produkty, o kterých nikdo neví, si ani nikdo nekoupí. A to ani během vánoční sezóny. 

Ať už přes rok investujete do marketingu jakkoli vysoké částky, ve vánočním období byste měli váš rozpočet navýšit. Strategicky jej pak investujte do kanálů, které vám dlouhodobě přináší ovoce. Můžete však zkusit také lehce zaexperimentovat a zařídit menší kampaně i na kanálech, které standardně tolik nevyužíváte.

Během Vánoc jsou totiž lidé nakupování mnohem více otevřeni, a tak máte velkou šanci, že zakoupí právě váš produkt i přes to, že na daném kanálu nemáte vybudovanou reputaci. Jedná se o období, které je vhodné i pro rozšiřování povědomí o vašem brandu — jež ruku v ruce pomáhá budovat základnu dlouhodobých zákazníků.

Jelikož do PPC nástrojů v dnešní době investuje snad každý e-shop, předpokládáme, že ten váš není výjimkou. Pohlídejte si, zda na nich máte dostatečný kredit, ať jste neustále na očích zákazníků. V opačném případě byste totiž mohli přijít o obrovské tržby.

Velkou sílu má také e-mailový marketing. V tomto období totiž máte příležitost vašim zákazníkům připomenout, že mohou nakoupit vánoční dárky od vás. A pokud máte dostatek dat, můžete jim také odeslat personalizované tipy na produkty a speciální nabídky.

Prostřednictvím e-mailů můžete také informovat zákazníky, kteří opustili košík, že svůj nákupní proces nedokončili. Procento takových je poměrně vysoké a důvodů, proč tak činí, je více — z těch nejčastějších si však jmenujme špatné internetové připojení nebo nerozhodnost. Připomenutí se vám může snadno zprostředkovat tržbu. Podle výzkumů totiž 45 % zákazníků takový e-mail otevře, 21 % na něj klikne a 50 % z těch, co klikli, provedou nákup.

Převlečte váš e-shop do vánočního kabátku

Design vaší webové prezentace by měl dozajista odrážet vánoční sezónu. Rozhodně však není potřeba předělávat celý e-shop. Vánoční nádech by měly získat primárně nejnavštěvovanější sekce a stránky. Je ale vhodné zamyslet se nad přidáním speciálních vánočních kategorií, ve kterých můžete prezentovat vaše produkty jako dárky.

A pokud spravujete i blog, je na místě psát obsah s vánoční tématikou. Ten se pak dá dobře propagovat například na sociálních sítích a každý proklik na článek pro vás může znamenat nákup na e-shopu.

Dále dobře funguje například časovač na hlavní stránce, který odpočítává dny do Vánoc. Tento trik ve vašich zákaznících probudí pocit, že je potřeba si pospíšit.

V závislosti na rozsahu prováděných změn počítejte s tím, že cena za webdesign, úpravu grafiky i obsahové změny může být vyšší než normálně. Agentury i volnonožci mají totiž během vánočního období mnohem více práce, a tak požadují vyšší částky.

I pro tyto potřeby však můžete využít externího kapitálu od Lemonero. Na financování e-shopů se přímo zaměřujeme, vaši žádost tedy po vzájemném odsouhlasení podmínek s nejvyšší pravděpodobností schválíme. 

Navýšit rozpočet

Pracovní síly jako klíč ke zvládnutí hektického období

Pokud nemají vaše produkty čistě elektronickou formu a pracujete tedy s fyzickými výrobky, které je potřeba skladovat, balit a odesílat, přizvěte si k sobě posilu.

Pokud vlastníte menší e-shop, možná většinu úkonů během roku zvládáte na vlastní pěst. Během vánoční sezóny však toto počínání nedoporučujeme. A i když máte tým o více lidech, v tomto období vyřizování objednávek nemusíte stíhat ani při plném nasazení.

Pokud si však do svého týmu přizvete další pracovní sílu, tímto hektickým obdobím můžete proplout bez větších komplikací. Objednávky je totiž potřeba včas obsloužit, protože jakmile se začnete s odesílám opožďovat, z vašich zákazníků jen těžko vybudujete pravidelně se vracející komunitu.

Optimalizujte uživatelskou zkušenost

Berte na vědomí, že spousta návštěvníků vašeho webu se na něm ocitne vůbec poprvé. A bohužel není možné dostat druhou šanci pro napravení špatného prvního dojmu. V rámci uživatelské zkušenosti, neboli UX, byste se tedy měli na zákaznický dojem zaměřit.

Abyste vaše potenciální zákazníky neodradili, objednávkový proces by měl být co nejjednodušší. V dnešní době na internetu už také nakupuje podstatná část starších generací, při ladění procesů byste to tedy měli brát v potaz.

Nezapomínejte ani na to, že přes 50 % zákazníků nakupuje přes mobil. Dá se očekávat, že během vánoční sezóny se toto procento ještě navýší, protože je každý ve spěchu a jen tak si neudělá čas na sednutí k počítači. Rychlost vašeho e-shopu by tedy měla být co nejvyšší.

Stejně tak je extrémně důležité, aby vaše prezentace byla na mobilní obrazovky co možná nejlépe přizpůsobena. Pokud totiž nebude, zákazníci se velice rychle přesunou ke konkurenci, která má tuto responzivitu zajištěnou.

Jistě se s námi shodnete na tom, že i když by měly být Vánoce především svátky klidu, v dnešním světě je to spíše naopak — a to jak z perspektivy podnikatelů, tak spotřebitelů. Ve finále je však jen na nás, kolik si toho naložíme a spousta úkolů se dá s tím správným přístupem a plánováním podstatně zjednodušit. My usnadňujeme život internetových podnikatelů každým dnem. A pokud i vy potřebujete dodat vašemu e-shopu šťávu, neváhejte nás kontaktovat.

Navýšit rozpočet

Váš názor nás zajímá

Nezmeškejte novinky

Tipy a triky pro váš eshop a nejen to. Začněte odebírat pravou šťávu pro ecommerce ještě dnes.
Vítej mezi námi v listu! Rádi tě tady vidíme mezi námi.
Hups, něco se pokazilo. Zkuste to prosím znova.

Kliknutím na tlačítko „Odebírat“ berete na vědomí, že společnost Lemonero s.r.o. jako správce osobních údajů bude zpracovávat Vaše osobní údaje, a to za účelem vyřízení a evidence Vašich požadavků a prokazování, že jsme Váš požadavek přijali a vyřídili. Další informace ke zpracování Vašich osobních údajů naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.